Utilizatorii care au căsuţe de e-mail în reţeaua home.pl sunt protejaţi împotriva spamului, cu condiţia să aibă activată funcţia de „Protecţie anti-spam”. Se pot face modificări la setările anti-spam pentru căsuţa de e-mail:
- după autentificare prin Poşta IONOS.ro la căsuţa de e-mail. (metodă sugerată)
- după autentificare în Panoul de client IONOS.ro la server sau serviciu cu drepturi de administrator (Opțiunile casetei de e-mail din secțiunea Mail din panoul de client.)
Cum funcţionează protecţia anti-spam?
Protecţia anti-spam se bazează pe următoarele setări:
- Blochează listele care conţin spam în funcţie de adresa expeditorului – constă în blocarea mesajelor e-mail de la adresele despre care se ştie că trimit spam. Filtrele anti-spam de la IONOS.ro folosesc soluţii verificate pentru a proteja împotriva corespondenţei nedorite.
- Blochează listele care conţin spam în funcţie de subiect şi de conţinut – constă în analiza subiectului şi conţinutului mesajelor e-mail în ceea ce priveşte apariţia frazelor şi cuvintelor caracteristice pentru spam şi în verificarea domeniului expeditorului. Identificarea pe listă a cel puţin câtorva caracteristici de spam clasifică în mod automat mesajul drept nesolicitat. Este bine să ştii că mesajele e-mail sunt respinse numai atunci când există mai multe elemente caracteristice spamului.
- Acceptă poşta din redirecţionare externă – activarea acestei opţiuni va face ca toate mesajele e-mail redirecţionate către căsuţa ta de e-mail să fie trimise în Inbox– indiferent de adresa de la care se face redirecţionarea. Dezactivarea acestei funcţii va împiedica retrimiterea către căsuţa ta de e-mail a mesajelor redirecţionate de pe un server extern (altul decât IONOS.ro).
- Lista neagră – o listă individuală de reguli pe baza cărora mesajele e-mail nu vor fi livrate în căsuţa de e-mail.
- Lista albă – o listă individuală de reguli pe baza cărora mesajele e-mail nu vor fi verificate de filtrele anti-spam la IONOS.ro. Mesajele e-mail vor fi livrate automat în căsuţa de e-mail –fără verificare.
În cadrul listei Albe şi Negre, poţi utiliza caractere globale:
- * – înlocuieşte orice şir de caractere din adresă,
- ? – înlocuieşte un singur caracter în adresă.
Următoarea intrare va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail de la următoarele adrese: orice_nume@domeniu.com (este filtrată adresa de e-mail aflată în câmpul „Return-Path” din antet). Intrarea de mai jos va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail care sosesc de la adresa IP: 12.12.12.12 . Intrarea de mai jos va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail care sosesc de la o anumită clasă de adrese IP care încep cu şir de cifre 12.12.*.* (* înlocuieşte următoare valori). Din motive de securitate, cea mai populară opţiune de filtrare a spamului este blocarea adreselor IP ale expeditorilor mesajelor şi nu a domeniilor sau host-urilor de la care au fost trimise, care pot fi schimbătoare (încercare de falsificare). Blocarea domeniului expeditorului poate avea efecte mai slabe de filtrare a poştei decât blocarea adresei IP a serverului de la care este trimisă poşta. Intrarea de mai jos va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail care au fost trimise de la serverul de poştă care se identifică cu acest host (RevDNS) sau cu adresa IP (în loc de host poţi introduce adresa IP). Intrarea de mai jos va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail care au exact această adresă de returnare (în câmpul Return-Path din antet) Intrarea de mai jos va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail care au în câmpul “Return-Path” în antet adresa de e-mail: orice_sir_de_caractere.domeniu.com Intrarea de mai jos va duce la filtrarea tuturor mesajelor de e-mail care au fost trimise de la serverul de poştă care se identifică cu orice subdomeniu dintr-un anumit domeniu (de ex., mail.domeniu.com sauorice_sir_de_caractere.domeniu.com). Dacă în setările serverului de poşta ai activată opţiune care serveşte la afişarea setărilor anti-spam globale, atunci pe ecranul de editare a setărilor anti-spam pentru căsuţa de e-mail vei avea disponibil un modul suplimentar: Lista neagră şi albă a expeditorilor, valabilă pentru întregul server, va fi afişată în Panoul de client IONOS.ro şi în Poşta IONOS.ro la modificarea setărilor anti-spam pentru căsuţa de e-mail creată pe acest server. Setările globale ale listei albe şi negre de expeditori se aplică tuturor căsuţelor de e-mail create pe server. Utilizatorul care va efectua modificarea setărilor anti-spam poate avea acces la vizualizarea setărilor globale, ceea ce poate fi util la definirea noilor reguli anti-spam. Utilizatorul căsuţei de e-mail poate avea acces la vizualizarea setărilor globale, dar nu va fi posibilă modificarea acestora de el. După adăugarea regulilor relevante la lista globală albă şi cea neagră (de exemplu, adrese de e-mail sau adrese IP), acestea vor fi active în toate căsuţele de e-mail create pe acest server. Folosind Panoul de client IONOS.ro, poţi seta dacă setările globale anti-spam vor fi disponibile pentru vizualizare pentru utilizatorii conturilor de poştă. După autentificarea în Poşta home.pl la căsuţa de e-mail aleasă, puteţi utiliza funcţia de marcare a mesajelor identificate în Inbox ca spam. Mesajele care au fost marcate în acest fel sunt apoi filtrate şi, în cazul unor marcări similare repetate, sunt adăugate sub formă de reguli noi la protecţia anti-spam care funcţionează pe serverele noastre de e-mail. Un mesaj e-mail care a fost marcat drept spam este mutat în directorul „Spam”. Dacă doriți să renunțați la marcajul spam, accesați directorul „Spam” și eliminați marcajul. Poștă e-mail fără limită de atașament 2 milioane de utilizatori nu se pot înșela. Alegeți un e-mail fiabil cu calendar, organizare de sarcini și fără spam.
Exemple de aplicare a regulilor pe lista albă şi pe lista neagră
Setările globale ale listei albe şi negre a expeditorilor pe server
Mai multe informații despre setările globale ale listei albe și listei negre pe server
Funcţia marchează ca spam în Poşta IONOS.ro