Adresele de internet, adică așa-numitele domenii reprezintă baza pentru crearea unui renume pe Internet. Campaniile de publicitate, informaţiile despre produse și servicii, întâlnirile de afaceri sau chiar deservirea clienţilor sunt asociate în ziua de astăzi cu posedarea unui nume unic pentru website și e-mail – datorită domeniului clienţii vă pot găsi pe Internet și vă asociază cu un nume specific introdus în fereastra browser-ului. O investiţie într-un domeniu este, de obicei, precedată de mai multe întrebări, de o cercetare de piaţă și de verificarea disponibilităţii unei anumite adrese. În articolul de mai jos veţi afla cum să alegeţi domeniul potrivit pentru site-ul și e-mailul dvs.
CUPRINS
- Ce este un domeniu? Ce înseamnă pentru firmă?
- Cum să alegeți adresa potrivită pentru o anumită activitate?
- Cum să obțineți un domeniu atractiv atunci când adresa aleasă este ocupată?
- Cum să folosiți eficient posibilitățile domeniului?
- Un domeniu bun oferă garanția succesului?
Ce este un domeniu? Ce înseamnă pentru firmă?
Un domeniu este o adresă unică de Internet la care se poate găsi orice site web, magazin online, blog sau adresă de e-mail. Acesta este un indicator pentru utilizatorii care caută un conținut specific. Pentru o companie, acesta este un element cheie în popularizarea mărcii pe web, demonstrându-i astfel profesionalismul. Un nume de site ușor de reținut încurajează adesea clientul să îl viziteze și în viitor. În lume există multe companii mari care și-au bazat succesul tocmai pe adresa de domeniu. Acestea includ servicii de informare și birouri de turism.
Cum să alegeţi adresa potrivită pentru o anumită activitate?
Un nume ideal ar trebui să fie ușor de reținut, scurt, asociat cu profilul de afaceri al companiei sau cu tema site-ului web. Atunci când alegeți un domeniu, ar trebui să considerați și clienții cărora li se adresează oferta de produse și servicii. Este important să alegeți extensia de domeniu potrivită care poate sugera domeniul activității dvs. Cel mai popular domeniu din Polonia cu extensia .pl subliniază acoperirea națională. La rândul său, domeniul regional (de exemplu, .waw.pl, .szczecin.pl) indică o afacere locală. Antreprenorii polonezi apreciază și alte extensii. Un astfel de domeniu este chiar adresa europeană .eu și cea globală .com. Când vă gândiți la anii următori și la dezvoltarea firmei, merită cu siguranță să luați în considerare opțiunea înregistrării mai multor domenii, asigurându-vă astfel că setul de adrese nu va fi înregistrat de concurență.
Cum să obţineţi un domeniu atractiv atunci când adresa aleasă este ocupată?
Fiecare domeniu este unic. Aceasta înseamnă că nu este posibilă înregistrarea a două nume identice. Adresa înregistrată părăsește grupa de nume disponibile și poate aparține unui singur Abonat. Cu toate acestea, este posibil să înregistrați un nume de domeniu identic cu extensii multiple (de exemplu, mycompany.com, mycompany.eu, mycompany.de). Din ce în ce mai mulți adepți câștigă noile sufixe globale pentru domenii, de exemplu, .expert, .xyz, .tech sau .online, care permit potrivirea perfectă a extensiei domeniului la profilul activității sau la interese.
O altă alternativă este să cumpărați nume deja înregistrate de pe piața secundară, adică de la bursa de domenii de Internet. Domeniile sunt vândute de către Abonații lor actuali la licitații– prețul unei adrese bune poate atinge un nivel de zeci de mii de zloți, deși puteți găsi la bursă și alte domenii care conțin, de exemplu, fraze cheie legate de serviciile pe care le vindeți.
Cum să folosiţi eficient posibilităţile domeniului?
În ziua de astăzi, companiile care nu au propriul site web cu un nume de domeniu unic, în mare parte, pur și simplu nu există sau au o credibilitate redusă. Domeniul propriu adaugă autenticitate și facilitează recunoașterea site-ului dvs. webde către clienți. În plus, având conturi de e-mail în domeniul propriu, direcționați traficul către site-ul dvs. web – utilizatorii recunosc numele aflat după semnul @ ca adresă a site-ului. Companiile mici și mijlocii care operează pe piața serviciilor electronice au de câțiva ani în „portofoliile” lor chiar și câteva zeci de domenii și, cel mai adesea, acestea sunt domenii active, deservind campanii de marketing și alte proiecte. La rândul său, un procent mic dintre ele sunt adrese pasive, achiziționate pentru a proteja imaginea firmei de acțiunile nefavorabile ale concurenței.
Un domeniu bun oferă garanţia succesului?
Un nume interesant, atrăgător va fi cu siguranță ușor de recunoscut și va fi reținut de mai multe persoane. Un domeniu bun permite găsirea cu succes a companiei pe fondul concurenței poziționate mai prost. Pe de altă parte, bunul renume este influențat de alte activități, cum ar fi calitatea deservirii clienților. Istoria a arătat deja că ideile grozave cu o adresă atractivă nu au funcționat întotdeauna, în principal din cauza greșelilor făcute în alte domenii de activitate. De aceea, merită să tratăm un domeniu drept unul dintre elementele cheie pe baza cărora ne construim propria afacere.