Comerț electronic este, în prezent, sectorul de vânzare cu amănuntul care se dezvoltă cel mai rapid din lume, iar vânzările online se vor dubla până în 2020. Indiferent dacă vindeţi bunuri fizice, fișiere digitale pentru descărcări sau servicii, nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a deschide propriul magazin online. WordPress, despre care este vorba, dispune de instrumentele necesare pentru lansarea în reţea a unui magazin online profesionist. Iată o serie de informaţii care vor fi utile pentru a începe aventura cu comerț electronic folosind WordPress.
CUPRINS
- WordPress vs. alte platforme pentruvânzare
- SaaS și WordPress –de unde apar diferențele?
- Ce este Woocommerce?
- Add-on-uri pentru WooCommerce– contra cost sau gratuite?
- Alegeți tema potrivită pentru magazinul dumneavoastră
- Ce plugin-uri pentru WordPress îmbunătățesc funcționalitatea magazinului?
- Asigurați securitatea magazinului online
WordPress contra alte platforme pentru vânzare
Întreprinzătorii caută platforme pe care ar putea să-și ofere și să-și vândă produsele sau serviciile cât mai repede posibil. Platformele mari de comerţ electronic precum Shoper sau Shopify pot deservi un magazin online contra unei taxe lunare sau anuale, care include o configurație simplă a magazinului și o anumită gamă de funcționalități suficiente pentru a începe vânzările. Capacităţile WordPress puţin depășesc acest tip de soluții și vor fi apreciate cu siguranță de persoanele care doresc să construiască un magazin de la zero și să dețină controlul asupra fiecărui aspect vizual sau de programare.
SaaS şi WordPress – de unde apar diferențele?
Construirea unui magazin online folosind WordPress începe cu alegerea unui furnizor de găzduire, deoarece – spre deosebire de software-ul de tip SaaS– viteza și stabilitatea software-ului depind de posibilitățile oferite de găzduire. Aceasta este diferența de bază între soluțiile date.
În modelul SaaS, operatorul se ocupă de dezvoltarea software-ului și de viteza de funcționare pe baza serverelor sale fizice. Acest lucru limitează totuși posibilitățile de intervenire în codul magazinului, de îmbunătățire și personalizarea acestuia. În cazul WordPress, aveți libertatea de a modifica designul grafic, codul și plugin-urile – aici nu există restricții, cu excepția parametrilor de server disponibili pe care îi primiți în pachetul de găzduire achiziționat. Indiferent de calea pe care o alegeți, magazinul dvs. online trebuie să îndeplinească oricum trei reguli:
- trebuie să fie atractiv vizual (asta nu înseamnă totuși să utilizați toate culorile!),
- trebuie să fie securizat în etapele de conectare, înregistrare și tranzacționare,
- trebuie să fie simplu de utilizat (conținut ușor de citit și clar combinat cu viteza de funcționare a site-ului)
Ce este Woocommerce?
WooCommerce este cel mai popular din lume plugin de comerţ electronic pentru WordPress, pe baza căruia funcționează aproape o treime din toate magazinele online din întreaga lume. Este accesibil complet gratuit în depozitul de plugin-uri WordPress accesat prin panoul de administrare. WooCommerce conține toate instrumentele care vă vor permite să construiți un magazin de bază, inclusiv o temă de bază care are funcția de afișare a fișelor de produse.
Pe lângă WooCommerce, utilizatorii WordPress pot folosi plugin-uri pentru a introduce funcții concrete și specifice pentru magazinele lor. Un exemplu de astfel de extensie este IThemes Exchange, care este accesibil atât în versiune gratuită, cât și premium. Este o soluție foarte utilă atunci când magazinul dvs. oferă atât produse fizice, cât și digitale, sau cursuri limitate, de exemplu, la un grup specific de utilizatori (membri ai comunității sau abonați).
Add-on-uri pentru WooCommerce – contra cost sau gratuite?
În timp ce plugin-ul WooCommerce în sine este gratuit 100%, plugin-urile care măresc numărul de funcții și capabilități ale acestui add-on se împart în cele gratuite și cele contra cost. Versiunile gratuite au de obicei funcționalități foarte limitate și suport tehnic minim. Utilizarea acestora în magazinul dvs. nu necesită înregistrare suplimentară sau acceptarea regulamentelor, iar unele dintre opțiunile conținute de acestea sunt suficiente pentru a începe aventura cu comerţul electronic. Odată cu dezvoltarea magazinului, însă, veți observa că acestea nu vor fi suficiente pentru deservirea continuă a comenzilor sau pentru achiziționarea de noi clienți. În această situație, merită să optați de la început pentru extensii contra cost, cu sprijin dedicat de specialiști.
Alegeţi tema corespunzătoare pentru magazinul dumneavoastră
Unul dintre primii pași după instalarea WordPress este să alegeți o temă pentru magazin. Există sute de opțiuni tematice pentru comerţul electronic, accesibile direct de pe desktopul WordPress, precum și de pe site-uri externe. Multe dintre acestea sunt proiectate special pentru sprijinirea afacerilor de comerţul electronic, cu funcții extinse pentru prezentare a mărfurilor digitale și fizice.
Alegerea unei teme pregătite special pentru comerţul electroni care va reflecta, în plus, marca și tipul afacerii dvs., poate îmbunătăți semnificativ procesul de cumpărare în magazinul dvs. De aceea, merită luate în considerare temele contra cost, accesibile de exemplu, de pe site-ul TemplateMonster. Costul unei astfel de soluții depinde de autor și poate varia de la câteva zeci la câteva sute de dolari. În cadrul prețului veți obține asistență tehnică și actualizări periodice ale temei.
Ce plugin-uri pentru WordPress îmbunătăţesc funcţionalitatea magazinului?
Tema dvs. WordPress definește aspectul și structura paginii, dar pentru a adăuga un set complet de funcții al magazinului, trebuie să instalați – pe lângă WooCommerce– alte câteva plugin-uri dedicate vânzătorilor online. În funcție de natura afacerii dvs. online, trebuie să luați în considerare instalarea de componente adiționale, cum ar fi:
- e-płatności,
- chat live cu clienții,
- formulare comode de înregistrare și conectare,
- gestionarea produselor digitale,
- plugin-uri care îmbunătățesc poziționarea magazinului,
- plugin de tip cache pentru a accelera funcţionarea magazinului
Asigurați securitatea magazinului online
Fiecare magazin online prelucrează anumite date sensibile ale clienților, cum ar fi identitatea, locația și informații despre cardul de credit. Clienții dvs. trebuie să fie siguri că aceste informații vor fi protejate împotriva furtului și a abuzului. Cel mai bine este să luați măsuri suplimentare pentru a proteja date cu caracter personal ale clienților dumneavoastră.
Luați în considerare adăugarea unui certificat SSL (Secure SocketLayer) pe site-ul dvs. și actualizați site-ul dvs. şi toatei plugin-uri instalate pe acesta. Marea majoritate de hacking pe site-uri este asociată cu versiuni depășite atât de WordPress, cât și de add-on-uri.