Primim adesea întrebări de la clienţi noștri despre funcţionarea domeniilor și configuraţia lor. În timpul apelurilor la linia de asistenţă sau în cererile trimise prin e-mail apare, printre altele, subiectul referitor la domeniul care a fost plătit și este vizibil în panoul de administrare drept activ. Cu toate acestea, după introducerea adresei în fereastra browser-ului, pagina web nu este disponibilă și apare mesajul „Acest site nu poate fi accesat”. Pot exista multe motive pentru această eroare, iar următoarele 7 cazuri sunt cele mai frecvente.
CUPRINS
- Domeniul și găzduirea – ce merită să știți?
- “Acest site nu poate fi accesat” sau “Ne pare rău, dar nu am găsit această pagină” – de ce primesc acest mesaj când am plătit domeniul?
- Serverele DNS ale operatorului tehnic sunt inactive
- Găzduirea nu a fost plătită
- Un filtru în aplicația antivirus sau în rețea
- Configurare incorectă a domeniului (de exemplu, redirecționarea către o înregistrare greșită)
- Domeniu global fără date de abonat confirmate
- Domeniul este nou, tocmai înregistrat
- Domeniul a fost blocat de Registru sau de Registrator
Domeniul și găzduirea – ce merită să știţi?
Un domeniu de internet este o adresă care poate fi utilizată pentru un site web și poșta e-mail. Nu are spațiu fizic pentru fișiere, baze de date, etc. Tocmai pentru aceste funcții a fost creată găzduirea– un server virtual cu resurse alocate pentru a fi folosite de către utilizator. Ambele servicii sunt strâns legate, ceea ce nu înseamnă că nu pot funcționa separat, dar împreună creează o bază solidă pentru dezvoltarea afacerilor sau a hobby-ului pe Internet.
În acest caz, de ce, în pofida domeniului valid, apare în browser într-o fracțiune de secundă mesajul de eroare „Site-ul dvs. nu poate fi accesat”?
“Acest site nu poate fi accesat” sau “Ne pare rău, dar nu am găsit această pagină” – de ce primesc acest mesaj deși am plătit domeniul?
Serverele DNS ale operatorului tehnic sunt inactive
Una dintre principalele reguli pentru configurarea domeniilor este cea referitoare la necesitatea delegării adresei pe minim 2 servere DNS independente (situate într-o rețea). Serverele DNS sunt responsabile pentru deservirea tehnică corectă a domeniilor și interpretarea configurației lor (de exemplu, redirecționarea către adresele IP ale serverelor țintă). Prin urmare, delegarea către 2 servere DNS independente ale furnizorului vă va proteja de indisponibilitatea domeniului, de exemplu, în cazul defecțiunii unuia dintre servere. La ionos.ro, fiecare utilizator care înregistrează un domeniu sau îl delegă de la un alt operator poate utiliza 3 servere DNS – dns.online.pro, dns2.online.pro, dns3.online.pro. Datorită acestui fapt, poate fi sigur că adresa lui va funcționa corect.
Deși în cazul delegării obișnuite a unui domeniu și alocării sale la hosting, nu trebuie să ne facem griji cu privire la fiabilitate, atunci când domeniul este deservit de un server DNS propriu (de exemplu, creat pe VPS), putem vorbi deja despre un anumit risc. În primul rând, serverele VPS din punct de vedere fizic reprezintă încă un mediu separat, în cazul căruia chiar și atribuirea unor adrese IP suplimentare nu garantează o fiabilitate de 100%.
Găzduirea nu a fost plătită
Motivul poate părea prozaic, dar ar trebui să vă amintiți că domeniul și găzduirea sunt servicii separate. Ambele pot avea un ciclu de facturare complet diferit (în special dacă au fost achiziționate în momente diferite), prin urmare, plata domeniului nu este întotdeauna o garanție 100% de funcționare a site-ului –de care este găzduit.
Un filtru în aplicația antivirus sau în rețea
Practic, fiecare program antivirus are în versiunea comercială opțiunea de configurare a unei liste negre de adrese URL pentru care se va impune o interdicție de navigare. Un exemplu este faptul că angajatorii le interzic adesea angajaților să folosească rețele de socializare și filtrează pe dispozitivele companiei adresele de Facebook, Twitter sau Instagram. Aceeași interdicție poate fi prezentă și în configurația rețelei WiFi. Drept urmare, pagina dorită nu va fi accesibilă.
Configurare incorectă a domeniului (de exemplu, redirecționarea către o înregistrare greșită)
Greșelile de scriere sunt foarte frecvente în configurații. Redirecționarea domeniului către o adresă IP greșită sub forma unei înregistrări A – sau a găzduirii, pentru înregistrarea CNAME –produce de obicei informații despre lipsa de disponibilitatea site-ului. Una dintre cele mai simple erori este eliminarea înregistrării CNAME din configurația adreselor www.numeledomeniului.ro și *.numele domeniului.ro, ceea ce înseamnă că introducerea adresei www în browser va genera, de asemenea, eroarea corespunzătoare.
Domeniu global fără date de abonat confirmate
Din anul 2014, instituția globală responsabilă pentru acordarea numelor de domenii (ICANN) cere ca, după înregistrarea unui domeniu global, abonatul să-și confirme datele. La adresa de e-mail a abonatului este trimis un mesaj, cu solicitarea confirmării modificărilor (sub forma unui link). Dacă nu se primește nicio confirmare în termen de 15 zile, domeniul va fi blocat și trecut în starea ClientHold. Atunci, domeniul va înceta să funcționeze, nu va afișa site-ul web al utilizatorului și va împiedica utilizarea poștei. Un astfel de e-mail este trimis și după transferul sau cesionarea domeniului.
Domeniul este nou, înregistrat chiar acum
După plătirea sau activarea domeniului, trebuie să aveți răbdare. Adresa trebuie actualizată și propagată pe serverele DNS. Acest proces este automat și durează de la câteva până la 24 de ore (în unele cazuri până la 36 de ore). Până atunci, domeniul dvs. poate părea inactiv, indisponibil sau să funcționeze mai mult sau mai puțin în funcție de rețeaua pe care o utilizați. După terminarea propagării, domeniul va funcționa corect.
Domeniul a fost blocat de Registru sau de Registratorul său
În situația în care, pentru domeniu, a fost raportată o dispută sau există o anchetă în desfășurare, atât Registrul domeniului, cât și Registratorul la care este menținut în prezent domeniul pot impune starea respectivă (serverUpdateProhibited, clientHold), ceea ce va determina suspendarea delegării sale pe serverele DNS. Acest domeniu nu va fi vizibil pe Internet. În acest caz, contactați imediat Registratorul dvs. de domeniu curent și clarificați situația. Cel mai frecvent motiv de blocare a unui domeniu de către Registrator sunt datele incorecte (fictive) sau abuzuri din partea Abonatului.