Cum să lucrezi de acasă? Instrumente pentru lucrul de la distanță

Coronavirus COVID-19 se răspândește rapid în Europa. Infecțiile nu au ocolit, de asemenea,  România / Ungaria / Bulgaria unde tot mai multe companii decid să treacă la modul de lucru de la distanță. Cum trebuie pregătită echipa pentru așa-numitul homeoffice? Verifică instrumentele de mai jos care permit păstrarea continuității și eficienței lucrului.

Ce instrumente sprijină munca de la distanță în organizație?

În cazul necesității de delegare a unor angajați sau a unor departamente întregi pentru a lucra la domiciliu, organizația trebuie să pregătească mai întâi instrumentele și infrastructura corespunzătoare (printre alte servicii VPN) pentru a menține continuitatea deservirii clienților, o bună comunicare și colaborare a echipelor. Mai jos vă prezentăm instrumentele recomandate care vor face trecerea la lucru de la distanță mai confortabil.

Instrumente pentru lucru de la distanță cu documente și partajarea sarcinilor

Unele dintre principalele instrumente recomandate pentru a lucra acasă sunt pachetele Office365 și G Suite. Ambele soluții sunt cele mai populare instrumente din lume pentru așa-numitul homeoffice. Funcțiile cheie din ambele pachete includ, printre altele, acces la fișiere și documente de pe orice dispozitiv, muncă partajată cu alți angajați, primirea și trimiterea de e-mailuri și contactul chat și conferințe video online. Ambele soluții sunt echipate cu un pachet complet de programe de birou, precum:

  • Crearea de documente:
    • Word;
    • Documente Google;
  • Crearea de foi de calcul:
    • Excel;
    • Foi de calcul Google;
  • Crearea de prezentări:
    • PowerPoint;
    • Prezentări Google..

Atât Office, cât și G Suite oferă fiecărui utilizator un spațiu virtual în cloud în care acesta poate stoca și edita fișiere fără a fi nevoie să le dețină fizic pe hard disk. Angajații pot accesa acest spațiu atât de pe echipamente de serviciu, cât și de pe cele personale, din orice loc de pe Pământ, prin intermediul computerului, smartphone sau tabletă.

Programle de mesagerie ale companiei pentru lucru de la distanță –Microsoft Teams și Google Hangouts

Un aspect important a muncii de zi cu zi în birou este comunicarea, iar introducerea muncii la distanță afectează cu siguranță negativ acest element al activității profesionale (de exemplu, atunci când lucrezi într-o echipă mare de proiect). Atât Office 365, cât și G Suite au mesagerii de afaceri integrați care sunt capabili să satisfacă pe deplin nevoile nu numai ale companiilor mici și mijlocii, dar și ale corporațiilor mari și ale oficiilor administrației publice.

Microsoft Teams– cele mai importante funcții care facilitează lucru de la distanță

Microsoft Teams este un program de mesagerie de birou inclus în pachetul Office 365, datorită căruia:

  • vei putea conversa pe chat sau prin videoconferințe cu orice angajat sau grup de angajați din companie,
  • vei trimite fișiere cu documente sau imagini,
  • vei organiza și configura întâlniri în calendar la care vei invita alți membri ai organizației – este perfect pentru organizarea de videoconferințe.

Microsoft Teams este un instrument de comunicare de afaceri multiplatform, creat, printre altele, pentru nevoile de lucru de la distanță.Microsoft Teams este un instrument de comunicare de afaceri multiplatform, creat, printre altele, pentru nevoile de lucru de la distanță.

Microsoft Teams este un singur program pe care îl poți utiliza atât ca aplicație separată, cât și folosind browser-ul, după ce te-ai autentificat în contul tău Office 365. Teams reunește toate cele mai importante instrumente din punct de vedere al comunicării de afaceri și de administrare, asigură un nivel foarte ridicat de disponibilitate și un schimb eficient de informații.

TeamViewer – un instrument recomandat pentru departamentele tehnice și serviciile de relații cu clienții

TeamViewer este un instrument ușor de utilizat pentru oferirea de asistență la distanță pe computerul unui alt utilizator. În situația în care, din cauza muncii de la distanță, o parte sau întreaga echipă se află departe de sediul firmei, un aspect foarte important este menținerea accesului la echipamentul profesional, de exemplu, de către departamentul tehnic al firmei.

Teamviewer
TeamViewer acceptă diferite sisteme de operare, de asemenea, pe smartphone-uri și tablete.

TeamViewer permite în cadrul companiei, printre altele repararea de la distanță a computerului sau software-ului; soluționarea unei probleme tehnice; instalarea unui software nou; efectuarea unei actualizări; introducerea parolei de administrator și multe altele.

Google Hangouts– mesagerie de afaceri, chat și instrument pentru lucru de la distanță

Aplicația Hangouts este un program de mesagerie comod și ușor de utilizat, integrat în pachet instrumente G Suite. Ca și în cazul Microsoft Teams, acesta poate fi utilizat pentru efectua apeluri audio și video, chat-uri scrise și pentru a invita utilizatori externi (de exemplu, parteneri de afaceri, clienți etc.) să participe la conversație. Aplicația Hangouts poate fi utilizată atât în browser-ul web, cât și folosind o aplicație mobilă dedicată pentru Android și iOS.

O alternativă interesantă pentru Hangouts este Google Meet datorită căruia vei organiza traininguri la distanță pentru un număr mai mare de utilizatori. Acesta este un instrument excelent pentru instructorii sau formatorii care organizează astfel de evenimente.

Google Hangouts este un instrument de chat, mesagerie și conferință video încorporat în G Suite.Google Hangouts este un instrument de chat, mesagerie și conferință video încorporat în G Suite.

Partajarea documentelor cu ajutorul OneDrive și Google Drive

În timp ce angajații sunt dislocați în afara sediului companiei, este important să oferim un spațiu virtual sigur și eficient care să permită grupului de angajați să facă schimb, să creeze și să partajeze liber documente fără a trimite inutil versiuni ulterioare ale fișierelor la adrese de e-mail. Soluțiile recomandate pentru afaceri care asigură o eficiență ridicată pe timpul lucrului la distanță sunt:

  • Microsoft OneDrive pentru firme – spațiu virtual criptat pentru afaceri

Spațiul OneDrive este o soluție creată de un expert în crearea de instrumente de afaceri –firma Microsoft. Acesta este complet compatibil cu aplicații precum Word, Excel și PowerPoint, dar, desigur, nu se limitează numai la partajarea fișierelor salvate în aceste programe. Datorită criptării puternice a datelor stocate în cloud, firmele care utilizează Microsoft OneDrive pot fi sigure că documentele și fișierele lor sunt protejate, chiar dacă angajații au acces la ele de acasă sau prin utilizarea unui smartphone..

  • Google Drive – spațiu în cloud cu copie de rezervă a datelor până la 25 de zile

Google Drive este un spațiu virtual furnizat împreună cu pachet G Suite care poate fi utilizat de pe orice dispozitiv cu acces la rețea. Un aspect important care facilitează munca în grup în timp ce se lucrează la domiciliu,este faptul că Google Drive oferă partajarea documentelor de către angajați, crearea acestora și istoricul modificărilor salvate în timp real. Recent, Google Drive acceptă și formate de documente salvate anterior în Office 365.

Este eficient lucrul de la distanță?

Nu există nicio îndoială că situația legată de epidemia de coronavirus COVID-19 este un test considerabil pentru orice companie care s-a bazat anterior pe munca staționară la birou sau într-un spațiu închiriat. Trecerea la modul de lucru de la distanță necesită ca aceste companii– dacă nu au elaborat anterior proceduri adecvate – să reorganizeze eficient și să utilizeze instrumente noi. Cu toate acestea, merită să ţinem minte că în ziua de astăzi lucrul de la distanță este o abordare modernă a îndatoririlor profesionale, şi un număr tot mai mare de întreprinzători mici lucrează la domiciliu.

Utilizarea instrumentelor de lucru de la distanță adecvate, în cazul companiilor mai mari, va rezolva marea majoritate a problemelor de comunicare, dincolo de prezența fizică și conversație față în față.

  • A fost util articolul?
  • Da   Nu
Caută
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Întrebări frecvente
Înregistrarea serviciului
Panoul client
Așezări
Domenii
Hosting
Instalator automat CMS
Bază de date
FTP
E-mail
Webmail
Programe de e-mail
Certificat SSL
Website Builder
eCommerce
G Suite
Office 365
Securitate
Baza de cunoștințe
WordPress
sau